Formualrz Promocyjny

Imię i nazwisko*:
Telefon*:
Email:

Podanie w/w danych jest dobrowolne, ale niezbędne do obsługi powyższego zgłoszenia. Wysyłanie formularza jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na wykorzystywanie
i przetwarzanie, w tym również w przyszłości, w/w danych osobowych w celach marketingowych i statystycznych przez Porsche Inter Auto Polska Sp. z o.o. z siedzibą przy
ul. Połczyńskiej 118a, 01-304 Warszawa. Jednocześnie przyjmuję do wiadomości, iż przysługuje mi prawo do wglądu, wstrzymania przetwarzania oraz usunięcia w/w danych osobowych.


Warning: mysql_fetch_array() expects parameter 1 to be resource, boolean given in /nowy_index.php on line 721

Wróć do Aktualności

2019-03-17

Nowy Passat i elektryczny SUV – ID. CROZZ: nowości Volkswagena podczas Poznań Motor Show 2019

  • rok 2019 jest kluczowym: początek ofensywy w dziedzinie samochodów elektrycznych, planowane znaczne zwiększenie wydajności
  • trwała poprawa zyskowności o 5,9 miliarda euro rocznie od 2023 roku
  • budżet na inwestycje na lata 2019-2023 zwiększony do 19 miliardów euro
  • 4,6 miliarda euro na wdrożenie planu cyfryzacji dla administracji
  • prognozy na 2019 rok: wzrost do 5 procent przychodów ze sprzedaży; oczekiwana rentowność operacyjna ze sprzedaży między 4 a 5 procent
  • COO Ralf Brandstätter: „Znacznie zwiększymy tempo transformacji, żeby przygotować Volkswagena do wyzwań jakie niesie epoka aut elektrycznych i cyfryzacji”.

Volkswagen zakończył 2018 rok dobrym wynikiem i teraz zamierza przyspieszyć proces transformacji marki. W tym roku zostaną podjęte ważne kroki mające na trwałe zwiększyć konkurencyjność Volkswagena. Należą do nich rozpoczęcie ofensywy w dziedzinie aut elektrycznych, podjęcie działań zmierzających do zwiększenia efektywności produkcji, a także dodatkowe środki poprawiające wydajność i zapewniające wzrost marży. Jednocześnie marka wdroży program poprawy wyników finansowych, który od 2023 roku ma przynieść 5,9 miliarda euro. Chodzi m.in. o optymalizację kosztów materiałowych i zmniejszenie różnorodności wersji produkowanych aut. Program będzie przynosił efekty już w latach 2019-2022. Ponadto za sprawą większej cyfryzacji procesów administracyjnych wzrośnie wydajność.


Ralf Brandstätter, Chief Operating Officer marki Volkswagen, stwierdził: „Dzięki Paktowi na Rzecz Przyszłości wiele już osiągnęliśmy, jednak musimy zrobić znacznie więcej, aby sprostać wyzwaniom jakie czekają nas także po 2020 roku. Znacznie zwiększymy tempo przemian zachodzących w marce Volkswagen, żeby przygotować ją do wyzwań jakie niesie epoka aut elektrycznych i cyfryzacji. Volkswagen musi być bardziej efektywny i elastyczny, a jako pracodawca bardziej atrakcyjny i nowoczesny. W sprawie planowanej „mapy drogowej” w zakresie cyfryzacji procesów administracyjnych odbyły się już pierwsze konstruktywne rozmowy z Radą Zakładową”.

Kluczowy rok 2019: główny nacisk na tematy związane z przyszłością


Bieżący rok będzie kluczowym dla procesu transformacji marki. Łączne nakłady na inwestycje w obszary ważne z punktu widzenia przyszłości wzrosną do 2023 roku do 19 miliardów euro. To o 8 miliardów euro więcej niż przewidziano wcześniej na lata 2019-2023.

Celem jest przeprowadzenie inwestycji przy pomocy własnych środków i samodzielne sprostanie dodatkowym wyzwaniom, czyli rosnącym kosztom wdrażania norm redukcji dwutlenku węgla i innych szkodliwych substancji. W tym celu jest konieczna trwała poprawa zyskowności o 5,9 miliarda euro rocznie od 2023 roku. Dlatego marka Volkswagen zmniejszy koszty materiałów i różnorodność wersji produkowanych aut. Poza tym produktywność fabryk ma wzrosnąć o 5 procent rocznie. Do tego dojdzie wzrost zyskowności oraz marży w systemie sprzedaży.

„Środki zawarte w programie poprawy zyskowności zapewnią naszej marce konkurencyjny poziom zwrotu wynoszący 6 procent w 2022 roku. Taka poprawa jest niezbędna, abyśmy mogli sfinansować inwestycje niezbędne dla naszej transformacji oraz osiągnąć strategiczne cele w epoce elektrycznych aut” – oświadczył Członek Zarządu ds. Finansów, dr Arno Analiz.

Ogólne koszty rzeczowe oraz personalne w administracji mają zmniejszyć się o 15 procent każde. Na znaczeniu będzie zyskiwać transformacja cyfrowa. Wdrożenie „cyfrowej mapy drogowej” ma przygotować załogę do nowych metod pracy. W tym celu Volkswagen zainwestuje 4,6 miliarda euro w systemy IT, które umożliwią cyfryzację procesów administracyjnych.

Volkswagen zakłada, że do 2023 roku dzięki automatyzacji prostych prac liczba miejsc pracy zmniejszy się o 5.000 do 7.000. Temu wyzwaniu można sprostać nie obsadzając ponownie stanowisk zwalnianych przez pracowników odchodzących na emeryturę. Trzy kolejne roczniki pracowników, którzy z powodu wieku mogą przejść na zatrudnienie w mniejszym wymiarze czasu obejmują 11.000 osób. Oznacza to, że redukcja zgodna z krzywą demograficzną jest możliwa. Jednocześnie w dziale Rozwoju Technicznego, zajmującym się oprogramowaniem i systemami elektronicznymi, powstanie około 2.000 nowych miejsc pracy. Obowiązuje zasada: co najmniej do 2025 roku miejsca pracy w Volkswagenie są gwarantowane.

Volkswagen poczynił też duże kroki w dziedzinie przemiany w przedsiębiorstwo mocniej nastawione na auta elektryczne. W ciągu kolejnych 10 lat marka zamierza wyprodukować ponad 10 milionów samochodów napędzanych energią elektryczną skonstruowanych w oparciu o platformę MEB. Pierwszy jest model ID.1), który ma zostać zaprezentowany podczas wystawy IAA we Frankfurcie. Od 8. maja klienci będą mogli składać zamówienia na ID. w specjalnej wersji przygotowanej z okazji rozpoczęcia sprzedaży. „Gdy obserwuję zainteresowanie naszych dealerów modelami z rodziny ID. uważam za możliwe, że wyprzedamy specjalną wersję wprowadzającą zanim we wrześniu pokażemy model ID.” – stwierdził Jürgen Stackmann, Członek Zarządu ds. Sprzedaży.

Perspektywy na 2019 rok: celem jest wzrost rentowności


W bieżącym roku obrachunkowym marka dąży do osiągnięcia rentowności operacyjnej ze sprzedaży na poziomie 4 do 5 procent. Mimo niezbyt pozytywnych perspektyw co do koniunktury na najważniejszych rynkach spodziewany jest dalszy wzrost przychodów ze sprzedaży do 5 procent. Sprzedaż aut marki Volkswagen powinna osiągnąć poziom zbliżony do ubiegłorocznego, rosnąc w miarę upływu kolejnych miesięcy.


1) – model studyjny zbliżony do seryjnego

źródło: volkswagen.pl

*) Informacje zawarte na stronie nie są prawnie wiążące i nie mają charakteru oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego. Zamieszczone na witrynie zdjęcia jedynie przykładowo obrazują prezentowane treści. Niektóre elementy wyposażenia opisane i demonstrowane na stronie mogą być dostępne tylko w wybranych krajach lub wyłącznie za dodatkową opłatą. Dla uzyskania aktualnych specyfikacji produktów w danym kraju należy kontaktować się z autoryzowanym przedstawicielem marki Volkswagen. Wszelkie wiążące ustalenia dotyczące wyposażenia i specyfikacji pojazdu następują każdorazowo w indywidualnej umowie zawieranej przez strony.